Korábban már többször írtam a rábamolnári kastélyról: először itt, majd képeket mutattam róla ebben és ebben a bejegyzésben, rajzokat itt és itt, építészeti megoldásokat pedig itt. (Bár számunkra egyszerűen csak "molnári kastély" marad, de 1907 után a falu neve hivatalosan Rábamolnári volt, ezért én is ezt használom.)

A kastély utolsó említése a Tanácsköztársaság idejéből való, utána nem tudtam róla semmit. 1927-ből azonban találtam 2 újságcikket, amelyet ezúton megosztok. Az első a kastély megmentésének egy lehetséges módjáról szól (Vasvármegye, 1927. április 12. 4. oldal):

vasvarmegye_19270412_4o.jpg

Ez az ügylet azonban nem jött össze... Hogy miért, annak sajnos sem a főszolgabírói iratokban, sem az egyházmegyei levéltárban, de még az apácarend iratai között sem bukkantam a nyomára.

Ez pedig azt jelentette, hogy a kastély sorsa megpecsételődött. Már a lebontás után jelent meg az alábbi hirdetés a Vasvármegye 1927. szeptember 4-i számában (13. oldal):

vasvarmegye_19270904_13o.jpg

A kastély lebontását tehát e két dátum (1927 áprilisa és szeptembere) közé kell tennünk, vagyis 1927 nyarára. Akinek van bármilyen információja ezzel kapcsolatban, vagy aki tud egy egykori kastélybeli tárgy sorsáról, kérem, írja meg nekem vagy tudassa velem!

A szerdai bejegyzés elmarad, folytatás pénteken.

Ha tetszett a bejegyzés, lájkold, és oszd meg az ismerőseiddel! Ha észrevételed van, szólj hozzá! Ha pedig tetszik a blog, csatlakozz a törzsközönségéhez a facebook-on, hogy elsőként értesülhess a frissítésekről! 

Szerző: kugi  2016.07.11. 08:33 Szólj hozzá!

Címkék: kastély újságcikk rábamolnári

A bejegyzés trackback címe:

https://kugi.blog.hu/api/trackback/id/tr58879640

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása