A mai bejegyzésben megnézzük, miről szóltak a hírek községünkkel kapcsolatban 1883-ban. Ehhez a Vasmegyei Lapok c. korabeli megyei újság cikkeit veszem alapul.

Az év községünkkel kapcsolatos híreinek zömét Molnári birtokosának, Festetics György grófnak az 1883-ban bekövetkezett halála uralja. Február 15-én a lap 2. oldalán keretes gyászhír jelent meg:

VL_18830215_2o.jpg

Mai szemmel érdekes a többes szám használata (tetemeit)...

3 nappal később a lap 1-2. oldala hozta le a Festetics György temetése c. cikket, mely életrajzot is tartalmazott. Mivel a gróffal már több bejegyzésemben is foglalkoztam (temetéséről például itt írtam), így a terjedelmes írás közlésétől eltekintek.

Persze más események is történtek akkoriban. Március 18-án a VL 2. oldalán például egy bűnügyi hírt találtak a korabeli olvasók:

VL_18830318_2o.jpg

Ugyanazon az oldalon egy másik bűnügyi hír is volt községünkkel kapcsolatban. A "Zalai" név helyesen inkább "Szalai".

VL_18830318_2o_2.jpg

Május 17-én az újság 2. oldalán a zsennyei majálisról szóló beszámoló említi meg a korabeli községeket:

VL_18830517_2o.jpg

Május 20-án Festetics gróf temetéséről jelent meg egy hír (2. oldal):

VL_18830520_2o.jpg

Végül május 31-én jelent meg egy beszámoló Festetics György végleges temetése címmel a VL május 31-i számában a 2. oldalon (ezt már itt megírtam). Ebben az évben több községünkkel kapcsolatos hírt nem találtam.

Ha tetszett a bejegyzés, lájkold! Ha észrevételed van, szólj hozzá! Ha pedig tetszik a blog, csatlakozz a törzsközönségéhez a facebook-on, hogy elsőként értesülhess a frissítésekről!

Szerző: kugi  2013.09.16. 08:30 Szólj hozzá!

Címkék: gyász bűnügy újságcikk püspöki szenttamás festetics györgy molnári

A bejegyzés trackback címe:

https://kugi.blog.hu/api/trackback/id/tr265514697

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása