A közelmúltban egy érdekes könyv került a kezembe Babos Vince jóvoltából (akinek ezt ezúton is köszönöm). A címe: Arany- és ezüstkalászos gazdák könyve (kiadta a Közérdekű Könyvkiadó Vállalat, 1943.). Benne több (összesen 7) községbeli személy nevével, portréjával találkoztam.

A mai bejegyzésben ebből a könyvből ismertetem a korabeli Püspöktamási község ezüstkalászos gazdáit. Lássuk!

babos_szoveg.jpg

baboskaroly_kep_pt.jpg davidbela_kep_pt.jpg

davidbela_szoveg_pt.jpg

rodlerjozsef_szoveg_pt.jpg

Rodler József portréját a könyv nem közölte, én viszont már igen, ebben a bejegyzésben lehet megtekinteni. Ő a II. világháború után mintagazda kitüntetést kapott, amiről itt írtam, gazdaságáról pedig ebben a posztban közöltem egy újságcikket.

 

>>> Az előző poszt: A községi termelőszövetkezet 1969-ben <<<

Ha tetszett a bejegyzés, lájkold, és oszd meg az ismerőseiddel! Ha észrevételed van, szólj hozzá! Ha pedig tetszik a blog, csatlakozz a törzsközönségéhez a facebook-on, hogy elsőként értesülhess a frissítésekről!

Szerző: kugi  2018.02.02. 07:30 Szólj hozzá!

Címkék: kép mezőgazdaság püspöktamási

A bejegyzés trackback címe:

https://kugi.blog.hu/api/trackback/id/tr3913618576

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása