Már a blog 5. bejegyzésében is említést tettem a meghiúsult Sárvár-Körmend közti vasútvonalról (amely eredetileg az 1873-ra megépült Magyar Nyugati Vasút hálózatának részét képezte volna), majd 1913-ban több újságcikk is foglalkozott ezzel a vonalszakasszal (ezeket pl. ebben és ebben a bejegyzésben tettem közzé), ám akkor a világháború megakasztotta a folyamatot.
A háborút követő Horthy-korszakban azonban évről-évre meghosszabbították a vasútépítési vállalkozó engedélyét, legutóbb - eddigi kutatásaim szerint - 1936-ban. Ma az erről szólú újságcikket teszem közzé a Vállalkozók Lapja 1936. október 15-i számából (8. oldal):
(A félbeszakított mondat már egy másik vonalszakasz hasonló dokumentumáról szól.)
Hogy ezt követően miért nem került sor az engedély további meghosszabbítására? Nem tudni. Talán a vállalkozó belátta, hogy nem tudja megvalósítani a tervet, vagy talán időközben lebetegedett vagy meghalt.
Az biztos, hogy az ugyanezen a vonalon megindult autóbuszjárat is konkurenciát okozhatott...
Kedves Olvasók! Mivel az elmúlt hónapokban kevés időm volt kutatni, a korábban összegyűjtött anyagaim pedig egyre fogynak, ezért a blogbejegyzések száma a jövőben sajnos ritkulni fog... Ezen az segíthetne, ha kaphatnék Önöktől/Tőletek a blogon való közlésre régi családi fotókat, iratokat, történeteket. Kérem, járuljanak/járuljatok hozzá ily módon a bejegyzések számának növeléséhez, ezáltal pedig Püspökmolnári - és az itt élők - múltjának feltárásához! Előre is köszönöm!
E-mail címem: kugiblogja@gmail.com
>>> Az előző poszt: Hetvenöt éve történt 106. <<<
Ha tetszett a bejegyzés, lájkold, és oszd meg az ismerőseiddel! Ha észrevételed van, szólj hozzá! Ha pedig tetszik a blog, csatlakozz a törzsközönségéhez a facebook-on, hogy elsőként értesülhess a frissítésekről!