Ahogy Szenttamáson a középkor nyomait láthatjuk, úgy a molnári vasútállomáson egy csipetnyi itt maradt 19. századdal találkozhatunk. Az Osztrák-Magyar Monarchia kora elevenedik meg itt az akkor emelt épületeken. Az alábbi 13+1 kép segítségével ebből szeretnék egy kis ízelítőt adni. (A molnári állomásépület képéről itt, alaprajzáról pedig itt írtam, az állomás területéről pedig ebben a bejegyzésben közöltem egy térképet).
1. Amit leginkább ismerünk: az 1865-ben típusterv alapján épített állomásépület homlokzata a peron felől; háromszög-oromzattal, rajta körablakkal. A szélfogó későbbi toldalék. Az ajtó mellett a GYSEV tájékoztató táblája.
2. Az egykori állítóközpont a vágányok felől nézve, az állomás nevének elmosódott feliratával:
3. Az állítóközpont déli oldala, MÁV-színű szemetessel 4. Az állomásépület déli oldala, padlásablakkal
5. Az állomásépület nyugati (utcai) homlokzata, a várótermekbe vezető (ma már lezárt) ajtóval és eredeti ablaktáblákkal:
6. A nyugati homlokzat körablakkal: 7. Régi vízdaru helye a 2-3. vágányok között
8. Prinz Gyula földrajztudós emléktáblája a szülői házon - ahol apja állomásfőnök volt - a korabeli ablaktáblák között. (Az állítást a tudós fia megköszönte, ez itt olvasható.)
9. Szelvénykő (balra) és mérési alappont a váróterembe vezető lépcső mellett:
10. Szelvénykő az állomás területén. A bécsújhelyi kezdőponttól 114,5 kilométerre vagyunk.
11. Az egykori vízház a sínek felől nézve - a két oldalán lakásokkal:
12. Szertárépület a Hatmajor felőli oldalon:
13. A 68-as számú őrház a vasúti átjárónál - szintén eredeti ablaktáblákkal. (Hatmajor felé a 67-es számú iker lakóőrházat találjuk.)
+1.: Az állomásépület párkánya alatt fecskefészkek garmadája teszi teljessé a békebeli hangulatot:
További fotók láthatók a vasútállomások.hu oldalon.
Ha tetszett a bejegyzés, lájkold! Ha észrevételed van, szólj hozzá! Ha pedig tetszik a blog, csatlakozz a törzsközönségéhez a facebook-on, hogy elsőként értesülhess a frissítésekről!