A mai bejegyzésben községünk vasútállomását mutatom be egy archív és egy mai fotó segítségével. A bejegyzés a jobb oldali kép alatti „tovább” gombra kattintva folytatódik.
A bal oldali kép a XX. század első felében készült, a fotó eredetije egy itt bemutatott képeslapon látható. Az épületen azóta alig történt változás, csupán egy kis előtér épült a forgalmi iroda bejáratához.
Az állomás az egykori Déli Vasút nevű társaság Sopron-Szombathely közti vonala mentén fekszik, melynek forgalma 1865. szeptember 21-én indult meg. Erről bővebben itt lehet olvasni. A társaság állomásépületei típustervek alapján készültek, a molnári állomás a II. számú típusterv szerint épült. Mivel a társaság német nyelvterületről érkezett, így kezdetben a személyzet is osztrák-német volt. Az állomásépületben 130 éve született – a szintén német anyanyelvű Prinz József állomásfőnök 3. fiaként – Prinz Gyula földrajztudós, felfedező. Emléktáblája a forgalmi irodától balra látható.
Trianon után a vasúttársaság a Dráva-Száva-Adria Vasút nevet vette fel. A gazdasági válság alatt azonban nehéz helyzetbe került, és 1932-ben a vonalai és járművei állami kezelésbe kerültek. A teljes államosításra a II. világháború után került sor. 2011-ben községünk vasútja és vasútállomása a GYSEV kezébe került.
Ha tetszett a bejegyzés, csatlakozz a blog törzsközönségéhez a facebook-on, hogy elsőként értesülhess a frissítésekről!